This repository has been archived on 2023-11-19. You can view files and clone it, but cannot push or open issues or pull requests.
tmp-tfcr-info/community_server_rules.md

64 lines
3.9 KiB
Markdown
Raw Normal View History

2022-06-11 12:54:13 +02:00
Wchodząc na serwer, który załącza ten dokument, akceptujesz regulamin zawarty w tym dokumencie,
oraz deklarujesz, że go przeczytałeś
# Too long don't read
- nie griefuj budowli czy świata
- nie cheatuj
- nie bądź niemiły
- nie [wyzyskuj](https://sjp.pwn.pl/szukaj/wyzyskiwanie.html)
- nie bądź [chciwy](https://sjp.pwn.pl/szukaj/chciwy.html)
- nie niszcz innym graczom rozgrywki
# Regulamin de Facto
Definicje:
- gra - jakakolwiek gra multiplayer sandbox otwartego świata pozwalająca na tworzenie swoich instancji multiplayer (na przykład Minecraft)
- progress - ścieżka postępu w grze, w której gracz może zdobywać coraz bardziej zaawansowane i ulepszone przedmioty
- serwer - oprogramowanie uruchomione na komputerze z możliwością działania instancji multiplayer gry
- gracz - użytkownik, który ma możliwość uruchomienia gry, i połączenia się z serwerem
- host - użytkownik lub gracz, który udostępnia swoje zasoby komputera lub innego serwera w celu umożliwienia działania serwera gry
- społeczność serwera - użytkownicy którzy są graczami, i dołączyli przynajmniej raz na serwer
- grupa - ścisła współpraca między graczami kończąca się na bardzo równym progresie graczy wchodzących w skład.
To nie jest anarchia, że można robić wszystko,
nastawienie społeczności serwera jest przyjacielskie i nie ma być wrogie.
Zadaniem hosta jest dopilnowanie tego porządku.
A wszystkich co ten przyjacielski ład niszczy, zostanie zablokowany lub zdjęty z whitelisty.
Wchodząc na serwer deklarujesz, że wszelakie struktury, które są zbudowane przez innych graczy,
i mają logiczny sens istnienia (wioski, domy, osiadości, bazy, modele 3d, NIE lavacast, NIE dziura po eksplozji, NIE zalanie świata)
będą przez ciebie nienaruszone, niezależnie od tego, czy gra i dołączone modyfikacje pozwalają na blokowanie takich sytuacji. (nie griefuj)
Wchodząc na serwer, będziesz mieć smak do świata, i nie będziesz niszczył go bezpodstawnie, niszcząc urok.
Host zastrzega sobie prawo do przywrócenia terenu, jeśli do nikogo nie należy. (nie griefuj naturalnego terenu)
Wchodząc na serwer deklarujesz, że z twojego powodu nie dołączą za tobą inni użytkownicy, tworzący z tobą grupę,
żeby niszczyć rozgrywkę odbywającą się na serwerze. (nie raiduj)
Wchodząc na serwer deklarujesz, że nie będziesz wrogo nastawiony do innych,
dotyczy to jakiegokolwiek tekstu napisanego przez ciebie (komuniakcja między graczami przez serwer, tytuł grupy, przedmiot informujący).
(nie bądź niemiły)
Wchodząc na serwer deklarujesz, że nie posiadasz w swojej instancji clienta gry dodatkowych modyfikacji powodujących rozgrywkę unfair. (nie cheatuj)
Grając na serwerze, nie wyzyskuj się kosztem innych, krzywdząc te osoby.
Nie bądź też chciwy, chcący mieć wszystko, co jest możliwe, nawet jak jest ci niepotrzebne.
Jeśli gra umożliwia zajmywanie terenu, nie nadużywaj błędów które są związanie z omijaniem bariery zajętego terenu, czy przestrzeni.
między innymi błędy typu możliwość budowania w zajętym terenie, możliwość kradnięcia przedmiotów.
Wszelkie inne błędy, które są zawarte w grze, mogą być nadużywane
pod warunkiem,że nie łamią wyżej wymienionych punktów,
oraz nie burzą rozgrywki dla innych.
Będąc w grupie i opuszczając grupę, masz obowiązek zostawić wystarczającą ilość przedmiotów, żeby innym członkom grupy nie spadł progres.
Wszelkie zasady dotyczące gracza dotyczą także grup.
Host rozumie, że nie każdy gracz ma ochotę być w jednej grupie, i akceptuje ten fakt.
Nie upoważnia to natomiast gracza do łamania punktów regulaminu.
Host musi poinformować przed zmianą regulaminu lub jego wprowadzeniem społeczność serwera z przynajmniej 24 godzinnym ostrzeżeniem wejścia w de facto.
Ten punkt nie dotyczy jeśli serwer jeszcze nie istnieje, lub jego istnienie trwa mniej niż godzinę.
Regulamin nie działa wstecz.